Saturday 24 December 2011

Kesah dan Kenangan bersama Yun

Saya kenal yun hujung bulan 8 2010..masa tue yun masih ada awek name nya amelia dak sabah..waktu 1st time chatting yun kata yun ada kat KL bersama amelia..amelia tengah tido kat sebelah yun..yun kata nak webcam dengan saya so dia kata dia keluar..waktu 1st webcam saya da jatuh hati dengan senyuman manis dia yg ada gigi taring..tambah dia main gitar menyanyi membuat saya bertambah suke kat dia..hari ke2 chat dan webcam yun kata mungkin yun tak online 2 atau 3 hari sebab yun nak balik kuantan dari kuantan balik muadzam..tapi esoknya yun masih online..yun citer yun dengan amelia dah putus sebab amelia dah ada orang lain..saya pon tengok facebook yun betuk in a relationship dengan orang lain..yun cube nak mengorat saya tapi saya masih jual mahal..yun kata nak turun JB jumpa saya sebab yun tengah sedih sangat2..saya tunggu..tapi sampai malam dia kata tak jadi datang jumpa saya sebab dia turun mersing kampung dia..so malam tue saya chat dengan dia sampai esok pagi kul 9 lebih..yun kata yun janji akan datang petang tue..siap bagi no fon..saya tunggu lagi..da malam saya pon mesej tapi fon dia off..saya pon da rasa nak accept dia so saya buat 1pic dia tambah love dan dalam love tue ada pic saya then letak name saya dan yun..lepas 2hari baru dia online dan on fon dia..dia bagitau tue bukan dia..rupenya facebook dia ada orang hack..tapi dia suke pic yg saya edit tue dan jadikan profile pic..waktu yun mesej saya orang yg hack facebook yun online dan tegur..akhirnya dia ngaku yg dia ex yun name myra..yun mati2 kata dia xde ex yg name myra..lepas beberapa hari saya da accept yun..29-9-2010..dan kita selalu webcam dan gayut..biler webcam saya tengok latar belakang dia sama dengan waktu dia kata kat KL waktu mule kenal..tapi saya malas nak fikir sangat la..28-10-2010 saya decide turun muadzam jumpe yun sambut anniversary 1st month kita dan birthday dia pada 31 bulan 10..waktu 1st time jumpe yun,yun memang malu giler sampai pipi pon da merah2..tapi waktu bersama dikampung memang bahagia..yun bagi saya 1 surprise untuk anniversary kita ialah dia belikan cake tulis happy anniversary yuyun @ deqna..waktu tue saya terharu sangat..makin lame makin sayang..mak yun pon sayang saya macam anak..saya duduk rumah yun 5hari lepas tue balik ke JB..bila balik JB rindu giler kat yun dan mak yun..mak yun pon selalu call kata rindu kat saya tanya biler nak datang lagi..lagi saya rindu..lepas 4hari saya decide dengan kawan baek yun Benny nak bagi yun dan mak yun 1 surprise..saya datang muadzam senyap2..kali kedua saya datang muadzam saya terus stay sana 1bulan..macam2 yg saya dengan yun lalui..happy sedih gado mesra..semua ada..tapi bagi saya bahagia saya rasa bila bersama yun..anniversary kedua pon sambut bersama lagi..lepas sebulan saya duduk rumah yun,yun ikut saya balik JB..tapi malam sebelom saya balik saya dengan yun gaduh..masa masing2 merajuk,masing2 call ex..yun call Hada dan saya call Acik..yun keluar cakap fon dengan hada..lepas tue yun mesej marah pasal yun merajuk saya call acik..saya pon sakit hati sampai saya mesej hada marah hada..kesian plak hada tak bersalah kene marah..bukan marah la tapi cakap la yun masih nak kat dia suruh hada jage yun la apa la..yun plak jeles saya call acik sebab yun kata yun dengar saya cakap hanya acik dalam hati saya..tapi sumpah saya tak mungkin cakap macam tue..pastu masing2 tak bertegur..yun tegur pon nak tukar balik fon yun dengan saya..saya pon kata saya da koyakkan tiket bas dia esok tak yah ikut saya balik..then malam yun duduk online saya da ngantuk saya tido..saya sebenarnya harap yun macam biase kalau saya merajuk waktu nak tido yun mesti peluk saya pujuk..tapi tak..saya pon tunggu sampai tertido..last2 dalam kul 2pagi yun datang peluk saya..yun kata dari tadi yun duduk depan saya tengok saya tido..saya macam biasa jual mahal tolak2 yun..yun pujuk cam ne pon saya tolak,yun amek pisau toreh tangan dia..saya tak makan pujuk juga..last2 yun amek lesung batu ketuk pale yun sendiri dengan kuat..saya pon naek angin terus tampar yun dengan kuat..itu la 1st time saya naek tangan kat yun dan 1st time yun kene tampar dengan saya..tapi lepas tue jugak kita berbaik dan packing barang yun..sejak tue saya tau cinta kita kuat..esok yun pon ikut saya balik..saya bagitau mana saya sampai hati nak koyak tiket tue..ada jew saya simpan..3hari yun kat JB memang saya rasa bahagia..biler yun da balik saya lame sikit baru pergi muadzam lagi..waktu tue anniversary ketiga kita tak dapat sambut bersama..lepas saya balik tak lama lagi yun datang JB lagi..kali nie saya suruh dia datang sebab nak bawak yun gie buat passport..sebab saya dan yun da plan nak kerja sama2 di Singapore..lepas buat passport yun balik muadzam..saya ikut yun balik sebab nak sambut hari jadi mak yun..tapi esoknya saya kene balik JB sebab lusanya da mule kerja..saya dengan yun pernah berjanji bulan 3 nak gie tioman sama sambut hari jadi saya tapi tak jadi sebab saya da kerja tak dapat amek cuti..yun pon xjadi gie..so yun janji nak trun JB pada 5 bulan 2 2011..tapi kat muadzam banjir yun tak jadi trun..saya marah sangat dengan yun sampai mesej kata putus..waktu tue yun sedih giler tapi yun tak putus asa pujok rayu balik pada saya..hati saya pon sebenarnya tak berniat minta putus..tapi waktu tue saya kata biar kawan dulu..yun janji trun 12 bulan 2 2011..kali nie yun betul trun..dan kita da bersama..waktu bersama memang bahagia sangat2 saya rasa..biar pon selalu ada juga bertengkak gaduh tapi kenangan manis tue hanya saya yg dapat rasa..waktu susah kita sama2 duduk rumah tak keluar makan maggi jew..waktu senang sama2 keluar jalan makan mc D, KFC, gie karaoke,enjoy sama2..waktu happy kita berpeluk gembira sama2..waktu sedih kita pon sama2 lalui..selama 1bulan yun duduk rumah saya..saya kerja dia teman mak saya dirumah..
lepas 1bulan saya berhenti kerja sebab saya tau yun sunyi..saya da dapat gaji kita terus sewa bilik..yun plak kerja..tapi kerja 5hari da berhenti..sebab gaduh dengan saya dan masa tue saya betul nak tinggalkan yun sebab yun dekat nak naek tangan kat saya dan kata ishhh aku dan lame bersabar dengan ko tau tak..saya memang terkilan yun cakap cam tue..saya memang nak amek barang pergi da..yun tak boleh terima yun tumbuk dinding sampai tangan dan jari bengkak..tapi lepas tue kita berbaik juga..so tangan yun da bengkak yun pon tak dapat gie kerja dan permit kene cancel..sejak tue kita dua2 tak kerja..cume harap duit dari mak ayah saya..saya tak kesah pon..sebab bagi saya duit saya adalah duit yun juga..tapi sejak duduk bersama kita da selalu gaduh..ada sekali saya marah yun pasal duit..dan yun terasa yg saya ungkit..dan saya selalu sebab duit marah2 yun..yun banyak terasa..tapi saya pon tak berniat..kadang saya stress pasal duit..yun sejak duduk sini saya tolong yun tukar kan no yun kepada postpaid..saya sejak dapat kerja kat marina bay sands saya terpaksa duduk rumah mak saya balik dan yun seorang2 duduk rumah sewa..yun call siapa gayut saya tak tau tapi bill asyik melambung..baru bayar melambung lagi..yun kata call mak tapi mak yun kadang call saya tanya nape yun da lame tak call mak..saya tau yun call gurl lain gayut tapi saya da janji tak nak cemburu sangat tak nak kong2 yun sangat so saya bersabar lagi..sebab saya da banyak bermusuh dengan ex2 yun..kerana sikap kuat cemburu saya..ada sekali yun bagitau yg Daniel abang kepada kawan baik yun da nak tunang sebenarnya tapi Daniel da ada seorang gurl nama Mia dalam facebook..Daniel suruh yun yg ganti dia layan mia tue..so yun pon menyamar jadi Daniel layan mia..kira yun yg couple dengan mia tue..tapi kat facebook yun sendiri yun anggap mia tue as sis..yun kata yun rasa bersalah so da bagitau sis mia yg kesah sebenar pasal Daniel..yun kata pada saya SUMPAH LILLAH yun takde sikit perasaan pada mia hati yun hanya ada saya..saya percaya kan dia..kadang yun call mia bagi saya cakap saya pon cakap jew la..hidup kita pon tenang jew kadang2 gaduh2 jap..tapi sampai 9-5-2011 yun patut masuk Singapore 8:30am buat permit kerja yun balik tapi yun tak pergi..kul 6am mak saya call kejut kan..kul 7 saya call yun kata baru nak keluar rumah..kul 8:30 mak saya jumpa dia kat kastam JB..tapi kul 9 lebih baru yun mesej kata baru sampai JB kastam da lambat..saya marah sangat2 kat yun sebab yun tipu..saya takde la marah yun direct terus teruk..cume kat facebook saya pergi tukar single..yun balik2 rumah sewa yun online pon yun tukar balik single..saya pon marah la kat facebook tapi mula tak teruk..yun pon cakap dengan mak saya yun nak balik esok..mak saya tau saya mesti sedih mak saya pon call bagitau saya nak masuk Singapore temankan saya..saya cube nak baiki hubungan nie saya mesej yun suruh ikot mak saya masuk Singapore..tapi yun balas kata yun da fikir masak2 yun nak balik..saya lagi sakit hati saya da mula marah2 yun kat facebook saya cam kata yun tak kenang budi semua nak bla just bla cam tue jew tak fikir semua..niat hati saya takde la nak maki yun cume nak yun pujuk saya balik macam biase jew..yun pon tulis kat status yun yg yun nak buat facebook baru Yan Kasanova sebab facebook lame yun banyak kenangan dengan saya..tapi facebook baru yun,yun block saya..tetapi saya dapat tau facebook baru yun rupe2nya 17-4-2011 da buat..kirenya memang yun da plan 9-5-2011 yun sengaja nak buat saya marah dan jadi gaduh supaya leh pergi KL..status2 dia adalah "
Yan Kasanova
♥ ♥ sayg dye...cinta dye....rindu dy....x sbrnk jmpe dye....hanye c dye....♥ ♥
20 May at 20:37  Like Unlike


Yan Kasanova
line da menyengal....m0od: tensi0n gn k0 whai line MAXIS....
08 May at 23:49  Like Unlike 


Yan Kasanova
rndu un c dy...mne dy g...senyp je...Niena Karniella Meillieya mne awk mnghilang..?miss u sgt2...
08 May at 15:55   Like Unlike


Yan Kasanova
sab0 jela....dri td nk dgr 'LAGU SEDIH' x b0le2...line da cm kimak skunk ney...wey,tiap bulan aq bayr,jgn nk jd <syit0n nir0jim=""> sgt......</syit0n>
08 May at 01:19   Like Unlike 


Yan Kasanova
mne aq nk g ney....b0san ny la.........
m0od: apakah?
07 May at 17:50  Like Unlike


Yan Kasanova
arrrrhhhhhhhhhh...........asl la aq net b0do sgt....mcm mne bnd 2 leh ilang...??byang kn,dr k0l 1 smpai k0l 7 aq siap kn bnd 2...6 n0tes k0t aq wt bnd 2...byang kn 1 n0tes 2 ayt dy nk abs 3 mke surt buku n0ta..aduhhhh!!!!!!!!!!
m0od: sedih,tensi0n semua ade
04 May at 02:26  Like Unlike


Yan Kasanova
brwjh bru.h0hoh0ho...
02 May at 16:36  Like Unlike


Yan Kasanova
mne dy....??aq rndu dy sgt2...last k0t aq pkai fb ney...ya allh mne dy g...yun tgu k...lau btl sayg dy k0 tgu dy k...jgn mngalah...
01 May at 01:02  Like Unlike


Yan Kasanova
tbe2 je pk sl bju melayu t0k rye ta0n ney..wane pe ek..ta0n lpas,c0klat2 agk2 kehijauan n pink...ta0n ney nk wane pe lk..??adkah purple??hurmmm tau c0klat??pning2..
30 April at 12:26  Like Unlike


Yan Kasanova
b0san ny ary ney..x tau nk g mne da..nk kua da pnt,x kua cm ney gye..npe se b0san sgt ney....arhhhggggg
m0ood:tensi0n teramat2
30 April at 12:06  Like Unlike


Yan Kasanova
fuhh...mls ny se nk d0k sne..p pe leh wt,kje k0t..p cm ne gn dy,cm ne aq nk g jmp dy..smpai ble aq gn dy asyk brhbg dr f0n n fb je...cyez aq mg nk jmp dy..hurmmmm
29 April at 00:29  Like Unlike


Yan Kasanova
‎1st time k0t aq gd0 gn dy...sdh ny ble jd cm ney...
28 April at 00:29  Like Unlike  


Yan Kasanova
‎~~gado,gado,gado.....gad0 tr0z.. best ea lau gad0 ney~~.??
m0od: ``tak tahu sebab``
27 April at 23:45  LikeUnlike


Yan Kasanova
spe se b0wink..j0m ik0t aq kua...lpak2,menenang kn kpale 0tx y tngh srab0t ney.....
27 April at 13:25  Like Unlike  


Yan Kasanova
Asal aq ney..??bg0n2 tr0s bkak fb,g kt pr0file dy tg0k mke dy...gile ke ape..subuh2 ary aq da jd angau....apakah..??
m0od: ~~RinDu Dye Ke??~~♥♥♥♥♥♥♥♥♥
27 April at 02:53  Like Unlike  


Yan Kasanova
mau td0 dn td0 dn tr0s tdo...xnk sdr2 kn dri da...nitez sume,lau yun x bg0n lm k0l 9 2 tnde ny yun xkn bg0n dri tlam ney...slme nye,smpai sminggu...0n9 p0wn x..by2 semua,jge dri lekl0k k...
27 April at 00:03  Like Unlike  


Yan Kasanova
pt0t x lau aq buang 22 n0..??x p0wn ptah kn..??lau buang leh jmp blik...lau ptah mngkin g dftar sim bru....mne 1 ney..???
25 April at 23:04  Like Unlike


Yan Kasanova
‎22 wt prangai...c0l y ney x angkt...jmp y 2 wt tahi...c kl mgkin bz kje....c jb anta msj y bkan2,smte agut aq ajk g mas0k s.p0re...sush sgt ke nk tr0s trang je nk ajk ms0k sne...??sush sgt ke..?? lau ary2 cm ney smte2 nk ms0k sne p aq xnk...ugut aq gn cre cm ney...bg0zzzz,tr0s kn ngn prangai cm ney....aq suke sgt2...sdt2...
m0od: rase nk bunuh dri je....
25 April at 22:59  Like Unlike  


Yan Kasanova
mne dy mnghiang ney..??? Niena Karniella Meillieya mne awkg ney..??
24 April at 21:48  Like Unlike  


Yan Kasanova
x sbr nk jmp c dy....lmbt ny se tgu bln 5...arrhhhhh.......
24 April at 01:19  Like Unlike  


Yan Kasanova
aq rse brsalah wt dy cm 2...wey aq rndu dy..sayg dy cinte dy....aq ingn kn dy t0k slme ny dlm aty aq....:( sayg dy sgt222........
22 April at 01:49  Like Unlike  


Yan Kasanova
skt nye bile call org tu...tpi tk angkt....arhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
m0od: tensi0n
19 April at 00:15  Like Unlike  


Yan Kasanova
bhagia ble ad dy..bhagia ble dy tme aq siapa dr aq...bhgia bile dy ckp y dy sayg kt aq...dy bg kesmpatan kt aq t0k sayg dy..thanx ma,bb time pa siapa pa....
18 April at 16:44  Like Unlike  


Yan Kasanova
rndu Niena Karniella Meillieya ♥ ♥ ♥
18 April at 03:40  Like Unlike  


Yan Kasanova
per0t skt....apakah..??
18 April at 01:04  Like Unlike  


Yan Kasanova
bile c0l waitng..fuck..!!!!!!!!!!
17 April at 23:57  Like Unlike   
10-5-2011 yun gerak ke KL rumah kawan yun Azit..yun pergi macam tue jew tanpa cakap apa even GOODBYE pon TAK..petang tue saya balik JB tapi gie tengok wayang dengan ain awek azit then saya gie cari kasut RADII yg yun da lame nak saya beli kan..malam balik rumah mak saya,saya tengok laptop baru saya tau yun betul da suke kat mia..yun edit gambar yun cantum dengan gambar mia,letak love dan tulis























semalam 19-05-2011 yun da balik..waktu yun on the way saya da tau..saya pon cepat2 balik rumah yun amek barang2 saya da gie rumah benny..terlupe tukar sliper sebab saya pakai sliper abang yun..saya pon bawak adeq benny teman saya gie rumah yun balik tukar..waktu lalu kedai motor adeq benny kata nampak yun kat sana..saya sampai rumah yun saya tak turun saya suruh adeq benny tolong pulangkan sliper..mak yun panggil saya..suruh malam tidur rumah yun juga..saya tak nak saya cakap terus terang tak nak jumpa muke yun..mak yun kata elok la tue yg nie tak nak jumpe muke yg tue,yg tue tak nak jumpe muke yg nie..mak kata tak kira esok da nak balik malam nie kene tidur sini nanti mak datang amek kat rumah benny..lepas saya tue saya pon balik ke rumah benny..jap lagi yun datang cari  benny..benny tengah tidur..yun datang jew saya nak keluar..sebab tak nak jumpe muke yun..tapi baru nak keluar yun pon keluar nak balik rumah so saya tak jadi nak keluar..kita jumpe depan2 pon buat macam orang tak kenal..malam mak yun betul2 datang jemput saya..so kene la gie tidur sana jugak..sampai rumah ada tetamu..yun kat luar dengan benny dan saya kat dalam rumah dengan mak dan tetamu..lepas tetamu balik yun amek nasi makan kat sebelah saya dan tanya saya da makan belum..saya cam tak nak jawab..yun tegur2 saya tapi saya malas nak tegur..yun pulangkan fon saya pon saya tak amek dari tangan yun..saya suruh letak atas meja..yun pun duduk kat sebelah saya tanya saya benda waktu tue saya tengah online..saya tak dengar n tak nak dengar dan tak nak jawab or tegur dia pon..then yun pon call mia..saya tau mia tanya pasal saya sebab saya dengar yun kata ada jew kat sini tengah main laptop..berbual jew..jangan nak ngarut la..lepas yun kata jangan nak ngarut la tue yun terus keluar cakap fon dengan mia..faham2 jew la apa yg mia tanya kalau yun da cakap cam tue..saya pon biar jew pastu yun tidur bilik dia dan saya tidur bilik mak yun..tapi jujur dalam hati tengok bilik yun dan tilam yun kenangan lalu masih terbayang2 jugak la..tapi tak tau nape hati yun betul2 leh keras cam tue tak kenang sikit pon kenangan kita waktu bersama waktu lalu..hurmmm..esoknya 20-05-2011 saya bangun mandy2 siap2 tunggu benny datang amek gie rumah benny packing barang2 saya..saya tau benny dengan yun ada plan something sebab telinge saya nie tajam la jugak dengar..pastu benny tak hantar saya gie rumah dia dulu..dia hantan saya ke rumah kawan..saya pon bukak laptop saya dan cas iphone saya..benny kata nak gie hantar motor tapi saya tau dia gie amek yun..tapi benny datang seorang..dia suruh saya bawak motor balik rumah siap dulu..so laptop saya pon tinggal cas..tapi lepas siap tue saya tak tau nape ada feeling yg yun ada kat rumah kawan tue..saya pon pergi..memang yun ada kat sana n tengah gune latop saya..saya pon rampas terus..yun kata aku nak padam gambar aku la..saya pon sakit hati sebab gambar yun dan gambar kita bersama dalam fon yg yun pulangkan tue semua yun da padam..saya pon marah kata aku haram kan ko sentuh barang aku..yun bising2 suruh saya padam gambar yun dalam laptop..saya buat bodoh jew jalan balik rumah benny..jap lagi benny datang dengan yun..saya da siap nak gerak gie bas stop nak balik..yun berdiri kat pintu tahan tak nak bagi saya lalu dan paksa saya padam jugak gambar yun semua..saya tarik yun ke tepi sampai kuku saya berdarah..yun tetap tak nak bagi saya keluar..saya pon maki tepi la bodo..yun leh gelak2 plak..saya pon langgar badan yun dan keluar..yun bawak arol kawan kita dan benny bawak saya..saya gie salam mak yun dan mak benny dulu baru gerak gie bas stop..tunggu2 saya berbual dengan benny dan arol..yun busy dengan fon..bas da sampai saya pon angkat beg saya pastu salam arol dengan benny..yun tak pandang saya langsung..saya pon tak salam dia..waktu naek bas saya pon tak pandang dia..pastu dapat mesej dari kawan kata yun ada mesej katanya da settle kan masalah dengan saya..saya tak tau la yun da settle apa sebab saya tak tegur yun pon..lepas sampai rumah saya online..semalam yun tanya password yun sebab yun tak dapat buka..tadi benny ada tanya pasal facebook yun saya pon sengaja bagitau password yun saya tukar jadi password lama..tengok2 1jam lepas yun ada online facebook lame yuyun mc coy dan yun tukar balik single lagi relationship tue..saya pon buka dan tukar password dan tukar relationship tue jadi married balik dengan saya..biar pon saya kata benci cam ne hati saya sakit dan hancur macam mana saya tetap nak facebbok saya dan yun married..biarlah jadi kenangan walaupon pahit rasanya..

No comments:

Post a Comment